28 Şubat 2011 Pazartesi

Senfoni-Turgut Uyar

Geçtiğimiz hafta pazar akşamı Ali Poyrazoğlu programını kapatırken bu şiiri okumuştu,aklıma geldi bugün bu şiir,özellikle son dize mükemmel...

 SENFONİ


Önce sesin gelir aklıma


Çaresiz kaldıkça hep seni düşünürüm


Güzel olan, dolgun başaklardaki sarışın sevinçli


Sonra cumartesi günleri gelir


Sonra gökyüzü gelir hemen kurtulurum


Bir yağmur yağsa da, beraber ıslansak.






Kırk kere söyledim bir daha söylerim


Savaşta ve barışta, karada ve denizde,


Düşkünlükte ve esenlikte


Zamanımız apayrı bize göre


Yanyana olduk mu elele


Aç kalsak ağlamayız biliyorum.






İçim güvercinleri okşamış gibi rahat


Sen yanımdayken ister istemez


Geniş meydanlarda akşam üstleri


Üstüste üç kere deniz, üç kere çınarlar.






Sen yanımdayken ister istemez


Uzak ırmakları hatırlıyorum.






Arasıra düşmüyor değil aklıma


Yabancı kadınların sıcaklığı


Ama Allah bilir ya, ne saklıyayım


Yanında ihtiyarlamak istiyorum...






Turgut UYAR

3 yorum:

  1. Turgut uyar'ın adını en son nerede duydum diye düşündüm, anımsadım sonra
    Ayfer tunç'un son kitabında, yeşil peri gecesinde sık sık onun dizelerine yer vermişti..
    şiir çok güzelmiş..

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim zeynep ve edicanım :) romantiğim ama romantik sayılabilecek birini bulamadım daha :)))

    YanıtlaSil

Laleler - Tulips

Merhaba, Bu gördükleriniz bizim saksılarda yetişen laleler. Her yıl açar bu minnoşlar, bana huzur verirler.  Geçen gün, bu güzellikleri görü...