18 Ocak 2014 Cumartesi

Efendiiiiim,belki farketmişsinizdir;ben bekarım :)
ev işleriyle çok fazla ilgilenemiyorum ama yardım ediyorum iş hayatımdan fırsat buldukça,yani annem sağolsun :) Bazen annem şehir dışına çıkar,o zamanlar doğal olarak bütün işler bana kalır.
Böyle zamanlarda günlük işlerimi akşamdan,temizlik ve çamaşır işlerimi de pazar günü yapıyorum,evlenirsem (ki şu anda ufukta öyle bir plan yok,hakikaten bekarlık sultanlıkmış,derlerdi de inanmazdım :) )
ne yaparım bilemiyorum."Allah evlilere yardım etsin" diyerek hızlı temizlik konusu ile ilgili edindiğim bilgileri paylaşayım dedim...Bu arada temizlik robotu almak istiyorum,marka ve fiyat konusunda bilgi verecek arkadaşlar varsa çoook sevinirim,şipşak ama etkili bir temizlik olsun,zamanımız bize kalsın.Tembel değiliiimmm,vakit nakittir,o yüzden yani :)

1. Keşif turu yapın: Temizliğe başlamadan önce hangi odanın nasıl bir düzenleme ve temizlik operasyonu gerektirdiğini belirleyin. Örneğin perde ve halılar yıkanacak mı, dolap içleri ve zeminin temizlenmesi gerekiyor mu? Keşif turunu evin tüm odalarına uyguladıktan sonra benzer ya da aynı işlemleri gruplayın. Örneğin perdeleri aynı anda kuru temizlemeye, halıları da yıkamaya verebilirsiniz.

2. Plan oluşturun: Hangi odayı hangi günlerde temizleyeceğinize dair bir plan oluşturun. Bunun için haftalık plan ya da aylık plan yapabilirsiniz. Hafta içi çalışıyorsanız sizin için aylık programlama daha etkin olabilir. Bu planda evin hangi bölümünü nasıl ve kaçar dakikalık periyotlarda temizleyeceğinize yer verin. Böylece unuttuğunuz ya da atladığınız detaylar olmayacağı gibi kendinizi yormadan temizliğin üstesinden gelebilirsiniz.

3. Yardım alın: Eşiniz ve çocuklarınızdan tüm samimiyetinizi ortaya koyarak yardım alabilirsiniz. Konuşmanız etkili olursa, sizi reddetmeleri de zor olacaktır. Örneğin ortalığı toparlama, ince köşeleri temizleme konusunda çocuklar genellikle çok başarılıdır.

4. Malzemeleri önceden ayarlayın: Temizlik yaparken en fazla vakit çalan şeylerden biri doğru gerecin evde bulunmuyor oluşu ya da uygun temizleyicinin bitmiş olması. Yeni bir deterjan y ada gereç satın almak üzere markete gitmek ise çok büyük vakit kaybı olabiliyor. Vakti en etkili şekilde kullanmak istiyorsanız keşif turundan hemen sonra ihtiyaç duyacağınız temizlik malzemelerinin listesini yapın ve en kısa zamanda ertelemeden temin etmeye özen gösterin.

5. Doğal malzemeler kullanın: Evi temizlemek zararlı kimyasallar kullanmak anlamına gelmiyor. Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de ekolojik duyarlılık söz konusunda bilinçlenme düzeyi çok arttı. Bunun için üretilen bitkisel içerikli, doğal, insan sağlığına zararlı olmayan ama aynı zamanda da çok güçlü deterjanlar bulunuyor. Anti bakteriyel, yüzde yüz doğal u temizlik ürünlerini kullanabileceğiniz gibi limon, sirke, yemek sodası gibi bitkisel ve ev yapımı çözücülerden de yararlanabilirsiniz. Özellikle sirke ve limon ikilisi banyodaki kireç lekeleriyle, mutfakta ise yağ lekelerini yok etmede birebir etkilidir.

6. Organize edin: Evde bir türlü yok edemediğiniz tozların kaynağını merak mı ediyorsunuz? Aslında cevabı basit. Organize etmediğiniz her eşya grubu aynı zamanda tozların yoğun bir şekilde konuşlandığı yerlerdir. Köşede unuttuğunuz bir dergi yığını, ayıklamadığınız eski havlu ve çarşaflar bunlardan sadece bazıları. İşe ilk önce tekstilleri, dergi arşivinizi ayıklayarak başlayabilirsiniz.

7. Zaman çalıcılardan kurtulun: Temizlik yaparken telefon ve televizyon gibi aletlerin fişini çekmek serbest. Sevdiğiniz bir TV programına yakalandığınızda karşı koymak çoğu kez imkansız olabiliyor. TV ve telefonu bir süreliğine kapatmanız dikkatinizin dağılmasını engeller. Televizyon seyrederek ya da telefon konuşmalarının önüne geçerek vaktinizi etkili bir şekilde kullanabilirsiniz.

8. Müzik olmazsa, olmaz!: CD player’ınza sizi canlandıracak bir müzik koyun. Atta temizlik yaparken dinlemek için kendi albümünüzü bile yaratabilirsiniz. İlk hedef motivasyonu zirveye çıkarmak!

9. Zamanlayıcı kullanın: Temizlik esnasında bir odaya takılıp kalıyor ve çok fazla oyalanıyorsanız, zamanlayıcı kullanabilirsiniz. Zil sesi vaktinizin dolmak üzere olduğunu anımsatabilir.

10. Temiz tutalım projesi: Temizlik yapmanın belki de en önemli basamağı işin bu kısmı. Bütün temizlik işlemi bittikten sonra evin tüm bireyleriyle günlük Yapılması gerekenleri gözden geçirerek evi nasıl temiz tutacaklarına dair paylaşımda bulunabilirsiniz.


ALINTIDIR..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Laleler - Tulips

Merhaba, Bu gördükleriniz bizim saksılarda yetişen laleler. Her yıl açar bu minnoşlar, bana huzur verirler.  Geçen gün, bu güzellikleri görü...