15 Ağustos 2013 Perşembe

Ev Yapımı Güneş Yağı

Bu yıl bazı nedenlerden dolayı istediğim gibi tatil yapamadım ve de yapamayacağım:( Tek tesellim Bayram tatilimde üç günlüğüne Gemlik-Kumla'ya gidişim oldu.Üç gündü ama kafamı az da olsa dinlendirdim diyebilirim. Beyaz tenli olduğum için güneşten oldukça etkileniyorum malesef :( Gitmeden önce kendi çapımda uydurmasyon güneş yağı yapmıştım "İçinde bir ben yokum" tarzda birşey :) Anlatayım efenim ;iki adet havucu rendenin en ince tarafıyla rendeledim,küçük bir kavanoza koydum,üzerini geçecek kadar sızma zeytin yağı,çok az ayçiçek yağı,koruma faktörü olsun diye iki tatlı kaşığı talk pudrası,iki tatlı kaşığı tentürdiyot ve kakao yağı,bir tatlı kaşığı tarçın,bir tatlı kaşığı bal ve elma sirkesi ilave ettim,bir süre çalkladım ve pencerenin önünde iki hafta beklettim.Tülbentten geçirip roll on şişesinin başlığını çıkartıp içine koydum.Çok rahat sürüldü,vıcık vıcık olmadım yani :) Güneşe çıkmadan evvel sürdüm.İki gün boyunca uyguladım ve güneş altında olmama rağmen hiçbir acıma ve yanma hissetmedim.Az da olsa bronzlaştım ama dediğim gibi vakit az olunca e buna da şükür tabi :) Geçtiğimiz yıl tatilim yaklaşık iki haftaydı,o zaman da 50 faktörlü güneş kremine eşit miktarda kakao yağı ilave edip kullanmıştım acısız bronzluk elde edebilmiştim.Beyaz tenlilerde yüksek faktörsüz olmuyor tabi,duştan sonra sızılar yanmalar başlıyor :( Denemek isteyenler bu yağa ceviz,susam,kayısı yağı,lavanta yağı da ekleyip mis kokulu hale getirip daha da zenginleştirebilir,ben evde elimin altında olanları kullandım. Ayrıca güneşsiz bronzluk elde etmek için havuç suyu da etkili oluyor.Şöyle bir deney yapmıştım çok uzun zaman önce;havucu rendeleyip suyunu çıkarıp sabah-akşam yüzüme sürüp bekletmiştim.Yüz sağlıklı bir renk alıyor,aslında bu işlemden sonra kurumasını güneş eşliğinde yapmak daha iyi sonuç verir tabi... Herkese acısız bir tatil dilerim,Sevgilerimle Minik :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Laleler - Tulips

Merhaba, Bu gördükleriniz bizim saksılarda yetişen laleler. Her yıl açar bu minnoşlar, bana huzur verirler.  Geçen gün, bu güzellikleri görü...