17 Ocak 2014 Cuma

Yorgunlukla Savaş

Geceleri uykunuzu almanıza rağmen her zaman yorgun mu hissediyorsunuz? Zengin içerikli besinler yorgunlukla mücadelede ve hatta yedek enerji depolamanızda size yardımcı olabilir. Çalışmak, televizyon izlemek ve çocuk bakmak gibi birçok eylem yorgun hissetmemize sebep olabilir. Fakat eğer akşam yeterli uyku alıyorsanız ve buna rağmen hala yorgun hissediyorsanız bir de beslenme düzeninize göz atma vaktiniz gelmiş demektir. Yorgunluk, araştırmacılar tarafından besin içerikleri fakir gıdalarla bağıntılı bulunmaktadır. Vücudumuzun düzgün çalışabilmesi için kompleks karbonhidratlar, yağ, protein ve vitamin-mineraller gibi temel besin öğeleri gerekir. Bunları yeterli almadan yorgun, hatta sinirli hissedebilir ve daha kötü gıda tercihlerine yönelebilirsiniz. Enerjinizi çabuk yükseltebilmek için şeker ve benzeri gıdalar tüketmek aslında sizin enerji seviyenizden çalar ve kısa bir süre sonra kilitlenmenize yol açar. Peki, ne tüketmeliyiz? Proteinin zihinsel odaklanma ve enerji için öncül olduğunu hepimiz biliyoruz. Bu yüzden vücudun yavaş yavaş sindirerek kan şekerini yavaş ve dengeli yükseltecek kinoa ve buğday ürünleri gibi bitkisel protein bazlı yiyecekleri tüketmek yararlı olacaktır. Çinko, enerji üretimi için kilit noktadır ve çinko içeriği yüksek besinlerle beslenmek vücuttaki yağların hızlı bir şekilde enerjiye dönüşmesine katkıda bulunur. Çinkonun en iyi kaynakları bitter çikolata, mantar ve fıstıktır. Tatlı patates içeren gıdaların enerji arttırdığı kanıtlanmıştır. Stanford Üniversitesi’ndeki araştırmacılara göre günde 1 su bardağı tatlı patates tüketen kadınların %78’i en az 3 gün içerisinde kronik yorgunluk şikayetlerinden kurtulmuşlardır.Bir Kore araştırmasına göre ise günde iki fincan ginseng çayı tüketmek enerjiyi %50 ve daha fazla arttırabilir. Güney Kalifornia Üniversitesi’ndeki araştırmacılara göre günde ¼ su bardağı pırasa tüketmek yorgunluk şikayetlerini %25’e kadar azaltmaktadır. Yeterince demir alamayan kişilerde daha fazla yorgunluk ve rehavet görülmektedir. Yeterli demir olmadan vücudumuz dokulara yeterli oksijen taşıyamaz. Yorgun hissediyorsanız öncelikle mutlaka demir düzeyinizi ölçtürmeli ve düşüklük varsa demir içeriği yüksek besinleri (yumurta, et, kuru kayısı vb) günlük beslenmenize eklemelisiniz. Kısacası yorgun hissetmemizin nedeni vücudumuzun bazı gıdalara ihtiyaç duymasından olabilir. İyi uyumanıza ve fiziksel olarak size yıpratacak bir iş yapmamanıza rağmen yorgun ve halsiz hissediyorsanız çözümü kaliteli ve sağlıklı beslenmekten geçiyor.

ALINTIDIR...KAYNAK:Kadın gazetesi

Demek kiiiii benim patates tüketmem lazım bu aralar,kilom ve trigliseridimin yüksek oluşu yüzünden ara vermiştim,hafta sonu patates kızartması ile biraz şımartmam lazım kendimi :) 
Hatta yanına da şöööle halka halka doğranmış ve kızartılmış soğan halkaları,oyyyyyyyyyy
canım çekti,gel hafta sonu geeellll
Bol enerjili günler dilerim

Sevgiler 

Minik 




2 yorum:

Nazlı Ece Kahraman dedi ki...

yaa papates kızartması mı,soğan halkası mı :(:(( bu aradaa bloğunu çok sevdim çok samimi,benimde bloğum var bakarsan sevinirim sevgiler :)

minik dedi ki...

çok teşekkür ederim,tabi ki misafir olurum size de :) sevgiler Nazlı Ece Kahraman