10 Mart 2021 Çarşamba

Kabak Diyeti

 


Merhaba,

"Yüreğindeki çocuğu öldürme" dediler, ben de elimden geldiğince yaşatmaya çalışıyorum. Sağlığına dikkat etmeye çalışıyorum mesela. Kilosunu korumaya çalışıyorum.
Önümüz Ramazan...
Dengelerde bozulma olabilir diye dört kilo vermek istiyorum.
Aslında son iki Ramazan'da da kilo almadım ama nolur nolmaz, temkinli olmakta fayda var.
Meşhur kabak diyetini yapayım diyorum. İki yıl önce faydasını görmüştüm.
Sabah bir adet haşlanmış yumurta, biraz beyaz peynir, maydanoz, dereotu vs. Bir dilim tam buğday ekmeği ve şekersiz çay.
Öğlene kadar bir litre su. Öğlen; iki adet dolmalık kabağı rendeleyip, az zeytinyağında soteliyorsunuz. Üzerine yoğurt (sarmısaklı  yoğurt tercih ediyorum) ve kırmızı pul biber ekleyip yiyorsunuz. Akşam da aynı öğlen menüsünü tekrar ediyorsunuz. Akşama kadar bir litre daha su içiyorsunuz.
Bu şekilde üç gün devam ediyorsunuz. Bir hafta ara verip bir üç gün daha uygulamıştım ben.
Bunun yanında yürüyüş yapmak da daha etkili oluyor.
Bir de sekiz saat düzenli uykuya da önem verilmeli. Özellikle saat 23:00'de yatağa girmiş olmak lazımmış uzmanlara göre.
Belli bir yaştan sonra çok dikkat etmek lazım. 
Hepinize sağlıklı günler dilerim.

Sevgiler



17 yorum:

  1. Bu ara bizde de çılgın bir diyet muhabbeti dönüyor:-)) Ama kabak diyetini duymamıştım, eşime gidip hemen yetiştireyim:-)) Keyifli bir akşamınız olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birçok diyet çeşidi var. Birçoğu sağlıksız olabiliyor. Bilmem kaç günde bilmem kaç kilo verdiren diyetlerden uzak durun. Metabolizmayı olumsuz etkiliyor ve kilo verme duraksiyor. Bu diyet bir nevi mideyi bir süre dinlendirmis oluyor. Araba kullanırken vites düşürmek gibi diyebiliriz 🙂 Eşiniz ve size sağlıklı bir yaşam diliyorum. Teşekkürler.

      Sil
  2. Kabak diyeti demek.. denenebilir..

    YanıtlaSil
  3. Ben o pisipisiyi istiyorum banane banene:):) kabak diyeti ok ama arada çikolatada yicem ama olur mu ki..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyy, kıyamam ben sanaaaa. O pisiyi annem aldı bana tedy mağazasından. Sitesinde var. Valla ben akşamları bir parça çikolata yiyorum kahve yanında. Ama bitter. Öncesinde yürüyüş yapıyorum, insansız yerlerde. Kilomu çok fazla etkilemiyor. Azıcık ye sen de. İki lokma falan. Kahve yalnız kalmasın 🙂

      Sil
  4. Bizde de diyetler yapılıyor ama bunu hiç duymamıştım sanırım bir tür aslında vücuda detoks yapıyor kabak :) Araştıracağım iyi oldu bilgilenmem teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, detoks yöntemlerinden biri. Kabağı çok sevdiğim için iyi anlaştık 🙂 . Ben teşekkür ederim.

      Sil
  5. ymurtalı kabak da güzel oluyi :)

    YanıtlaSil
  6. Kabak insana huzur ve mutluluk verir derler. Sanırım hadiste de geçiyor.. yanlış olmasın tabii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadisi bilmiyorum ama mutlulukla bir bağlantısı olduğunu düşünüyorum. Şöyle ki; fazla da yesem, masadan hafif kalkıyorum. Vicdan azabı duymuyorum 🙂👍

      Sil
  7. Kabağı pişirmeden çiğden rendeleyip yoğurtla karıştırıp yemeyi daha çok seviyorum, hem çiğneme hissiyatım da oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu denemem lazım. Teşekkür ederim . Hatta yoğurda sarmısak ve pul biber de katarsam süper olur 👍😘🦢

      Sil
  8. aa ben de kabak, havuç, yeşil biber halka halka doğrayıp tepsiye seriyorum üzerine çok az zeytinyağı ve baharat atıp fırında pişiyorum çıkartınca da üzerine sarımsaklı yoğurt döküyorum çok sağlıklı ve diyete uygun bişi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu ben de arada bir yapıyorum da üzerine sarmısaklı yoğurt dökmüyorum. Müthiş olur, en kısa zamanda uygulamaya geçmem lazım. Teşekkür ederim 🙂👍

      Sil
  9. Ah bir de bunun lahana çorbalı olanı vardı :)) bu daha güzelmiş. Nerdesin bu arada, lale bahçesinde kaldın sen anladım :)) <3

    YanıtlaSil

Laleler - Tulips

Merhaba, Bu gördükleriniz bizim saksılarda yetişen laleler. Her yıl açar bu minnoşlar, bana huzur verirler.  Geçen gün, bu güzellikleri görü...