19 Ekim 2020 Pazartesi

Çay Ağacı Yağı


 

Merhaba,

Bugün size çay ağacı yağından bahsedeceğim.

Önce şunu anlatayım; geçen hafta bebe şampuanına sarmısak rendeleyip karıştırdım ve saçımı yıkadım. Şampuan saçıma dokunmuş olmalı ki ertesi gün saçımda kaşıntı ve ense kısmımda kabartı ve döküntüler oluştu. Panikledim o an. Evde çay ağacı yağı vardı, merak edip yeni almıştım. Durumu internetten araştırdığımda çay ağacı yağının iyi geleceğini okudum. Hemen sürdüm saçıma komple. 

İki gün sonra hiç bir problem kalmadı saçımda. İçim rahatladı.

Sonra geniş bir araştırma yaptım bu yağ ile ilgili, sizinle de paylaşayım istedim.

Çay ağacı yağı, Avustralya’ya ait önemli bir bitki olan melaleuca alternifolia’nın yapraklarının buhar yoluyla damıtılarak elde ediliyor. Yüzyıllardır, yaraları ve diğer cilt sorunlarını tedavi etmek için kullanılmış. Topikal olarak (harici kullanım) uygulanabilir veya cilt losyonlarına ve kremlerine ekleniyormuş.

Çay ağacı yağı sivilce başta olmak üzere, tırnak batması, kepek, uçuk, saç dökülmesi, bit, çıban, uyuz, yanık, böcek ısırmasında, yaralarda, enfeksiyonların tedavisinde, diş ağrısı, boğaz ağrısı, öksürük sorunlarında sıklıkla kullanılıyor.

 Çay ağacı yağı içeren ürünlerin sivilceleri yok ettiği bilinmektedir. Son zamanlarda bu etkisinden dolayı pek çok krem, losyon ve sabun çay ağacı yağı içeriyor. 

Böcek, sinek, arı soktuğunda az miktarda yağı damlatın ve ovalayın antiseptik özelliği sayesinde ağrı yada yanma oluşmadan iyileştirir.

* Vücudun her hangi bir yerinde mantar varsa çay ağacı yağını suyla seyrelterek mantar olan bölgede kullanabilirsiniz. 

* Çarpma yada düşme sonucu oluşan morluklar hemen geçmiyorsa zeytinyağı ve çay ağacı yağını karıştırın ve moraran bölgeye sürün morlukların hemen yok olduğunu göreceksiniz.

Sedef ve egzama gibi deri sorunlarında da oldukça etkilidir.

* Daha gür ve bakımlı saçlara sahip olmak çay ağacı yağını incelterek yada şampuana 1-2 damla dökerek uygulayın etkisini hemen görmeye başlayacaksınız. Kepek önleyici pek çok krem yada şampuanda kesinlikle çay ağacı yağı vardır. Kepek oluşumunu önleyen saç bakımı yapan çay ağacı yağını düzenli kullandığınızda kepeklerden kurtulabilirsiniz. Eğer saçlarınızda dökülme varsa çay ağacı yağı ile bu sorunu ortadan kaldırabilirsiniz. Kafa derinizde mantar, egzama, iltihap ve kaşıntı varsa düzenli olarak çay ağacı yağı içeren şampuan yada ürünleri kullanmak çok faydalı olacaktır. Çay ağacı yağı saçı besler, korur ve nemlendirir. Çay ağacı yağını saçta kullanmak için şampuanın içerisine 2-3 damla dökmek yeterlidir.  Saç dökülmesine, kepeğe karşı çok etkili olan çay ağacı yağı sayesinde saçlarının daha sağlıklı ve canlı olacaktır.

* Çay ağacı yağı egzama ile mücadelede çok etkilidir. Saç bölgesinde çıkan egzamayı yok etmek için çay ağacı yağı içeren ürünler kullanabilirsiniz. Genelde merak edilen sorulardan biride çay ağacı yağı egzamaya iyi gelir mi sorusudur. Yapılan araştırmalara göre bu yağ egzama tedavisinde çok etkilidir ve etkisi kanıtlanmıştır.

Eğer yüzdeki sivilceler için kullanılacaksa 2 çay kaşığı doğal bal ile 5 damla çay ağacı yağını iyice karıştırın ve bunu sivilceli yüzünüze sürün 5 dakika bekledikten sonra ılık su ile yüzünüzü yıkayın. Çay ağacı yağını cilt lekeleri için kullanacaksanız 3 damla çay ağacı yağını yüzünüze sürün ve iyice yedirmek için masaj yapın. Sadece pamuk yardımı ile sivilcelerinde üzerine uygulayabilirsiniz. Akşamları yatmadan önce pamuk ise cildinizi silmek bile hem sivilcelerin hemde cilt lekelerinin geçmesinde çok etkili bir yöntemdir.

ÇAY AĞACI YAĞI NASIL SEYRELTİLİR?

Doğal ve organik çay ağacı yağını aldıktan sonra direk uygulamak tahrişlere ve bazı yan etkilere neden olduğundan seyrelterek kullanmak gerekmektedir. Çay ağacı yağını genelde su ile seyretmek gerekse de zeytin yağı, Hindistan yağı yada diğer yağlar ile seyrelterek kullanabilirsiniz. Organik olarak olacağınız çay ağacı yağını seyretmek için az miktarda suyun içerisine 1 -2 damla dökmeniz yeterlidir.

14 yorum:

  1. ilginçli saoool :) bunu da bi okusanaaa :)

    https://geceninndusleri.blogspot.com/2020/10/merhaba-daha-once-burada-kendi.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Miraba. Okudum linkteki yazıyı, teşekkürler:)

      Sil
  2. Halbuki sarımsaklı şampuanlar var ayrıca sizin yaptığınız sampuana sarımsak karıştırmayı ben de duymuştum. Ama ikisini de denemisligim yok. Ben biotin içeren sulfatsiz sampuan kullanıyorum. Belki siz de sulfatsiz içeriklerin faydasını görebilirsiniz. Cay ağacı yağı ne kadar şifalı birseymis. Doğada ihtiyacımız olan hersey var iste...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Revox kullanıyorum. Çok iyi geliyor. Sarmısak sanırım şampuan içindeki bir madde ile etkileşim yaptı.

      Sil
  3. hiç bilmiyordum bilgiler için teşekkür ederiz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bilmiyordum, başıma dert gelince öğrenmiş oldum :) Rica ederim.

      Sil
  4. Çay ağacı yağı değil de kremi var bizim evde de. Gerçekten çok faydalı bir ürün.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet , kremini de duydum. Onu da alıp kullanmayı düşünüyorum. Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  5. Hiç duymamıştım teşekkürler

    YanıtlaSil
  6. Kedimin mantarınada iyi gelir mi acaba? Merak ettim şimdi. Kalemine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dene bence kendinde. Oyyy bahar tanrıçamm. Seni tekrar hissetmek ne güsel 😘😘

      Sil

Laleler - Tulips

Merhaba, Bu gördükleriniz bizim saksılarda yetişen laleler. Her yıl açar bu minnoşlar, bana huzur verirler.  Geçen gün, bu güzellikleri görü...