31 Aralık 2020 Perşembe

Beş Kelime Oyunu

Merhaba,

Sevgili deeptone sayfasında gördüm. Bu hafta kelime oyunu için beş kelime var: Kedi Film Keman Hasret Ağaç.


Ben de bir şeyler yazayım dedim :)

TÜRKAN ABLA

Elli beş yaşına gelmişti Türkan Abla. Eşi vefat etmişti. Çocukları vardı ama hepsinin evi barkı, yuvası vardı. Kendisi istemişti kimseye yük olmadan yalnız yaşamayı. 

Sabahları erken kalkar, namazını kılar, günlük işlerine sarılırdı. Çok titizdi. Sanki evine her an misafir gelecekmiş gibi tertipli, düzenli dururdu.

Kedisi vardı. Bembeyaz olduğu için adını "pamuk" koymuştu. Can yoldaşıydı onun. Çocuklarına olan hasretini onunla gidermeye çalışıyordu. 

Mahalleden pek fazla kişiyle görüşmezdi. İçine kapanıktı, dedikodu yapmazdı, az konuşurdu. Bizim aramız çok iyiydi. Cuma akşamları film izlerdik birlikte, şimdilerde "romantik komedi" dediğimiz tarzda filmler. Mutlu sonlarla biten filmlere bayılırdı. Çok duygusaldı ve herkesin mutlu olmasını isterdi. Kendisi de mutlu bir hayat sürdü eşi ile birlikte.

Eşini anlatırdı bana bazen. Bir keresinde eşinin ona nasıl evlenme teklifi ettiğini anlattı.  Normalde çok utangaç bir adammış ama aşk insana neler yaptırıyormuş. Neyse efendim enişte bey, bir kasete Necdet Tokatlıoğlu'nun seslendirdiği "bir sevgi istiyorum" adlı şarkıyı kaydetmiş, bir arkadaşının da teybini alıp Türkan ablaların bahçesine girmiş. Teybi bir ağaca asmış, sesini de açmış. Türkan abla aniden balkona çıkmış. Romantik enişteyi yerlere kırmızı güllerle kocaman bir kalp şeklinin içinde görünce donup kalmış. 

Dışarı çıkmış, yavaş yavaş sevdiği adama doğru ilerlemeye başlarken çalılıkların arasından elinde kemanla "samanyolu" şarkısını çalan bir genç belirmiş. Türkan abla iyice şoka girmiş. Enişte bey, Türkan ablayı güllerden oluşan kalp içine almış. Önünde diz çökmüş. Cebinden kırmızı bir kutu içinden tek taş bir yüzük çıkarıp evlenme teklif etmiş. Türkan abla "evet" der demez ağlamaya başlamış. O anlatırken ben de ağladım tabii. 

20 yıl birlikte mutlu bir hayat yaşamışlar. Bir gün eşi rahatsızlanmış doktora gitmişler birlikte. Doktor, Türkan ablaya eşinin azıcık ömrü kaldığını söyleyince kadıncağız mutsuzluğu o zaman öğrenmeye başlamış. Eşinden saklamış hastalığını bir süre. Mutlu günlerine devam etmişler. Adam bir gün çok fenalaşmış. Türkan ablayı yanına çağırmış "sen benden sakladın öleceğimi ama ben senden saklamayacağım, ölüyorum ben. Ama çok mutlu yaşadım seninle, bu hayattan da mutlu bir şekilde gidiyorum, verdiğin sevgi ve saygı için teşekkür ederim" demiş ve Türkan ablaya sarılmış. Bir kaç saniye sonra son nefesini vermiş.

O gün bugündür Türkan abla kalben yalnız, ama öyle içten ve gerçekçi bir sevgi yaşadığı için de mutlu.

"Eskidenmiş o saf ve temiz sevgiler, günümüzde yaşananlar o günlerle boy ölçüşemezler" der hep.

 

Gerçek sevenlerle çakışsın yollarınız...


Minik     


16 yorum:

  1. Hüzünlendim ama ben :( gerçek sevenlerle çakışsın yollarımız, çok içten bir Dilek .. en içteninden bir amin diyorum .. kalemine sağlık ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Toplumumuz maalesef sevgiyi maddiyatta aradığı için, artık yaşanmıyor gerçek sevgiler . Bu yüzden öyle bir dilekte bulundum. 😔

      Sil
  2. ah çok güzel yaa duygulu hüzünlü kıyamam o teyzeyeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O teyze sevdiği adamla mutlu yaşamış ama. Ne mutlu ona.

      Sil
  3. ama ama gözlerim doldu.. yani bildiğini biliyormuş öyle mi ve üzülmesin diye hiç konuşmamış ikisi de.. ah ya. çok güzel anlatmışsın ki..

    YanıtlaSil
  4. Üzülmesin diye , ona olan saygısından ve sevgisinden dolayı susmuş :( Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  5. Teşekkür ederim 🙂 Evet, bazı anılar hüzün kokar.

    YanıtlaSil
  6. Evet, eskilerin ilişkilerini günümüzde yakalamak zor. Türkan abla haklı. O anları yaşamış olması bile güzel, kalbinde en değerli anılar olarak saklayacak. Günümüzden bir hikaye, güzel olmuş. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Di miii ? O anları yaşayamamis kadınlar var. O kadarına bile şükür edilecek şeyler. Ben teşekkür ederim 🙂

      Sil
  7. ne kadar romantik bir adamış, hele o devir için. türkan hanım çok şanslıymış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, Türkan hanım şanslıymis. Bu devirde belki de çoğu kadının yaşayamayacagi sevgiyi yaşamış.

      Sil
  8. Çok duygu yüklü, hüzünlü, özel ve güzel bir öykü olmuş. Yüreğinize, emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Eskidenmiş böyle sevdalar deyip deyip kaçıyor muyuz yoksa aşktan? Ben şimdilerde de böyle aşkların olduğuna inanmak istiyorum. Aşk hiç bitmez, yeter ki insanlar yaşamak istesin. 🙂

    YanıtlaSil
  10. Ben de inanmak istiyorum, inandığımı da yaşamak istiyorum. Ama olmuyor. Kaçıyorum artık ki o beni kovalasin 🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaçan aşktan kaçar. Bence üstüne üstüne gidin. 😂

      Sil

Laleler - Tulips

Merhaba, Bu gördükleriniz bizim saksılarda yetişen laleler. Her yıl açar bu minnoşlar, bana huzur verirler.  Geçen gün, bu güzellikleri görü...