29 Aralık 2020 Salı

KİTAP SAYFALARINDA KAYBOLMAK MİMİ

Merhaba,

Bugün de bir değişiklik yaptım. 

Sevgili arkadaşımız peubilge mimlemiş beni. 

Mimin konusu ; kitap sayfalarında kaybolmak.

Aslında çok kitap okuyamıyorum, fırsat bulup okuyanlara da imreniyorum.

1. Tekrar tekrar okumak istediğiniz kitabın adı nedir?

Çalıkuşu - Reşat Nuri Güntekin 

Orta okuldayken çok severek okumuştum. Aydan Şener, Kenan Kalav versiyonu diziyi de izlemiştim. Çok ayrı bir yeri vardır bende.

2. Konusuyla sizi içine çekmiş bir kitabı bitirdikten sonra yazara olan övgünüzü / hayranlığınızı nasıl gösterirsiniz?

O kitabı ayrı bir yere koyarım, kimsenin görmeyeceği bir yere. Emekliliğimde de okumak için. Geleceğe yatırım gibi bir varlık olur benim için. Sayfalarının arasına küçük önemli notlar yazar koyarım.

3. Unutamadığınız sizde iz bırakan kitap karakteri / karakterleri 

Bir Dilek Kadar Yakın - Barbara Freethy romanındaki Alexa

4. Okurken kendinizi üzgün , hüzünlü ve ağlarken bulduğunuz kitap var mı?

Olmaz mııı ? 

Bilinmeyen bir kadının mektubu - Stefan Zweig ve 

Yüreğim Seni Çok Sevdi - Canan Tan.

Özellikle Bilinmeyen bir kadının mektubunu okurken çok fena ağlamıştım :'(

5. Çocukken okuduğunuz sizi etkileyen fakat konusunu silik olarak hatırladığınız bir kitap var mı?

Jane Eyre - Charlotte Brontë . 

Çocukluğumda okumuş ve hatta televizyonda animasyon olarak da bölüm bölüm izlemiştim. Tam net hatırlamıyorum, ama filmini izleyeceğim, listemde var.

Eskilere götürdü beni bu mim. Teşekkürler peubilge :)


Sevgiler,

Minik


 


21 yorum:

  1. Reşat Nuri GüntekinİN Çalıkuşu"nu izlemiştim..Aydan Şener ve Kenan Kalav iyiydi..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de çok iyiydiler. Kamuran'a söylene söylene izledim diziyi 🤨

      Sil
  2. Ben çalıkuşu kitabını okumadım galiba
    Evet evet okumadım ben onu. Ama izledim bak.
    Okumak da lazım.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuyunca daha bir anlamlı oluyor. İyi ki o yıllarda okumuşum, şimdi fırsat bulamıyorum.

      Sil
  3. Çalıkuşu Feride'nin hayatını okumak ne güzeldi:)
    Jane Eyre'yi de çok severim, güzel cevaplar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveeet, Feride mükemmeldi. Onca acı durumlara nasıl dayandı diye düşündüm o yıllarda, sonra baktım ki hayat öyleymiş ☹️ Jane Eyre'yi hayal meyal hatırlıyorum ama izleyeceğim filmini.

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, size de sağlıklı ve mutlu yıllar dilerim 🙂

      Sil
  5. Yorumum geldi mi, gelmedi mi, bilemedim. O yüzden tekrar yazıyorum. Emeklilik hayalleri hiç bitmez, bitmesin de zaten. İnşallah o hayalinizdeki emeklilik günlerini görür, bol bol kitap okuyabilirsiniz Minik. Sağlıkla.

    YanıtlaSil
  6. Çok teşekkür ederim Sevda Hanım. Güzel dileğiniz için çok teşekkür ederim. Amin. Size ve ailenize sağlıklı ve mutlu bir yıl diliyorum, sevgiler 🤗🌹

    YanıtlaSil
  7. Kitaplar candır, 2. sorudaki cevabınız çok hoşuma gitti, düşünüce bir kitabı çok sevdiğimiz zaman ona zarar gelmemesi için bebeğimiz gibi bakıyoruz gerçekten :)

    Az önce bir mim yazısı yayınladım ve sizin de adınızı mime ekledim. Vakit bulabildiğiniz bir an mime katılabilirseniz mutlu olurum :)

    YanıtlaSil
  8. Ah bir o kadar yazmıştım, bir şekilde silindi yorumum. Mobilde boyle oluyor bazen maalesef. Minikminimm yazını okurken emeklilik zamanındaki kitaplarına takıldım. Sevdigin kitaplari ayırıp tekrar okuyacaksın. Dusundum de, benim ne hayalim var o zaman icin? Bilemiyorum. Farkındalık için teşekkürler, gerçekten. Cok sevgiler, ve tabi mutlu yillar🎈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısmet bigudilim kısmeeet... İnsanlar plan yaparken kader gülümsermiş. Hayal kurmamak, sadece anı yaşamak lazım :) Bazen bu moda bürünüyor insan.

      Sil
  9. Çalıkuşu Aydan Şener versiyonunu ben de izlemiştim. Gelecek planlarına kitapları eklemen ne kadar güzel. Umarım kitaplarınla güzel vakitler geçirirsin. ''Bir Dilek Kadar Yakın'' bu kitabı çok merak ettim en kısa zamanda bakacağım. Jane Eyre kitabını okuduktan sonra filmini izlemek istiyordum unutmuşum, hatırlamış oldum böylece. Çok keyifliydi yanıtlarını okumak ayrıca çok teşekkür ederim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşlerim dolayısıyla istediğim gibi kitap okuyamıyorum. Evden çalıştığım için pandemiden dolayı anca film izleyebiliyorum. Okumak istediğim bir sürü kitap aldım. Zaman ayırmayı başarabilirsem okuyacağım. Ben teşekkür ederim mim için 🙂🌺

      Sil
  10. çalıkuşu ve jane eyre ben de ben de :)

    YanıtlaSil
  11. Çalıkuşu tam baş ucu kitabı. Ara ara açıp içinden denk geldiğin bölümü okumalık :) Ben sanırım öyle yapmazdım ama ikinci soruya verdiğiniz cevap da çok tatlı... Eğer Jane Eyre'yi çocukluğunuzda okuyup etkilendiğinizi hatırlıyorsanız bence tam metin versiyonunu da alıp okumalısınız çok etkileyici, her uyarlama gibi filmleri yeterli gelmiyor kitabını okumadan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız, kitap daha ayrıntılı oluyor. Filmde bazı şeyler o kadar baskın değil. Öneriniz için teşekkür ederim :)

      Sil
  12. Müthiş..Çalıkuşu..Aydan Şener hayranıyım..Ve o kitabı okurken bende bir acayip etkilendim..istanbuldayım Minikcim ben..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok tuhaf oluyorum diziyi izlerken ☹️ Ben de İstanbul'dayim...

      Sil

Laleler - Tulips

Merhaba, Bu gördükleriniz bizim saksılarda yetişen laleler. Her yıl açar bu minnoşlar, bana huzur verirler.  Geçen gün, bu güzellikleri görü...