17 Aralık 2020 Perşembe

KELİME OYUNU

 


Merhaba,

Sevgili arkadaşım deeptone blogunda gördüm bu mimi.

O genelde herkesin mim yapmasını ister, lakin ben anca yavaş yavaş kendime döndüğüm için şimdi yazıyorum :) 

Bu haftanın kelimeleri; zambak, hayal, diyar, özgürlük, dilek.



Mahallemizin yalnız yaşayan teyzesi Hayal Hanım ile sohbet etmeyi hep sevmişimdir. Ne zaman canım sıkılsa ona giderim, dertleşiriz ve mutlu mutlu eve dönerim.

Yine bir gün, gelecekle ilgili sorular sordum ona. Üniversite bitince hangi yolu izlemem gerektiği konusunda tecrübelerinden yararlanmak istedim. Bana tavsiyesi ; okul bitince yüksek lisans için yurt dışına gitmem oldu. "Hayatını iyi bir şekilde devam ettirmek istiyorsan gitmelisin bu diyardan" diyerek beynime işliyordu geleceğimi.

Hayal teyze için özgürlük, hayatının bir parçası oldu. Kimseye kendini ezdirmedi. Bu yaşına kadar tek başına yaşadı. Hiç evlenmedi. Çevresinde insanlar vardı ama kendi içinde hep yalnızdı o. 

Çok güzel giyinirdi, zevkli kadındı gençken. Böyle anlatır kendini bana hep. Doğayı çok sever. Bahçesinde beyaz zambaklar var. Misss gibi kokarlar. İple çekerim onların açmasını.

Sohbetin tam ortasında yerinden kalktı, mutfağa gitti. Bir süre sonra tepside iki fincan kahve ve minik şirin bardaklarda su ile geldi. Bardakların üzerinde Minnie resmi vardı. Çok severiiiiimm.

 "Bu sohbet kahvesiz gitmezdi" dedi ve gülüştük. Kahvesinden bir yudum aldı ve benimle ilgili meseleye döndü. Ben ona bu konuyu düşüneceğimi ama cesaretsiz olduğumu söyledim.

Hayal teyze yüzüme gülerek baktı ve ekledi; "Sana verdiğim tavsiye benim yıllar önceki en büyük dileğimdi. Ben bunu gerçekleştiremedim, bari sen gerçekleştir kızım. Bu gece bu konu ile ilgili dilek tut ve olmuş gibi gözünün önünde hayal et" dedi.

Çok duygulandım o an, boğazım düğüm düğüm oldu. Sonra konuyu değiştirdi, ortam yumuşadı.

Eve geldim, saat epey geç olmuştu. Yatıp uyumam gerekiyordu, sabah sınavım vardı. Uykum gelene kadar hayal kurdum. Yavaş yavaş cesaret geliyordu bana.

Sen çok yaşa Hayal Teyze, iyi ki varsın, iyi ki hayatımdasın.



Minik





 




17 yorum:

  1. Karşılıklı sohbet keyifli olmuş.. Güzeldi :)) eline sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Ama kendi hayalini başkasına onun hayaliymiş gibi empoze etmesi doğru mu... 🤔
    Hayal teyzeyi bu yönden pek sevmedim .
    😁😁
    Hoşuma gitti.
    Güzel olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın, kadincagiz bilemedi, kendince akıl verdi işte 🙂 Teşekkür ederim.

      Sil
  3. Kaleminize sağlık. Herkese bir Hayal teyze lazım, cesaret vermesi için. 🙂

    YanıtlaSil
  4. Hayal kurmak, özellikle gerçekçi hayaller kurmak iyidir. Takipteyim sizi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, hayal kurmak ama gerçek payı büyük hayal 👍 teşekkür ederim.

      Sil
  5. çok tatlı sevimli hoş yumuşak hikaye olmuş yaa :) hayal teyze doğru sölemiiiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim 🤗 Hayal teyzenin gerçekleştiremedigi hayali yüreğinde yara gibi olmuş.

      Sil
  6. Hayal teyzenin hikayesi umut dolu yüreğine sağlık, çok sevdimmm:)

    YanıtlaSil
  7. Bence de Hayal Teyze doğru yönlendirmiş. Özgür bir ülkede yaşamak ihtimali varken başka bir şey düşünülemez:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı fikirde olmanıza sevindim. Teşekkürler yorum için 😌

      Sil
  8. Hayal teyze doğru söylemiş :) en kötü ihtimalle geri dönersin ya gezmiş olursun bu arada korkmamak lazım denemelisin yurt dışında yüksek yani :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki , noolcak gitsin bence de kızcağız. Bir daha mı gelecek dünyaya 😌

      Sil

Laleler - Tulips

Merhaba, Bu gördükleriniz bizim saksılarda yetişen laleler. Her yıl açar bu minnoşlar, bana huzur verirler.  Geçen gün, bu güzellikleri görü...